An Ocean Tale

Dedicated to all those who use.

Jika anda mengesnorkel di laut dan find yourself melihat sesuatu penyu berenang pada top speed di kejar oleh seekor anjing laut lebih dikenali sebagai leopard seal, anda perlu melihat ke dalam diri sendiri anda dan mengefigure kenapa si anjing laut yang lebih dikenali sebagai leopard seal ini mengejar penyu?

Mungkin si penyu in mengambil 20 kilogram rumput laut lebih dikenali sebagai sea weed daripada si anjing laut yang lebih dikenali sebagai leopard seal ini dan tidak membayar balik hutang yang dia owe. Hutang si penyu bukanla dalam wang kerana apalah si anjing laut ini akan guna dengan wang. Mungkin bayaran itu adalah dalam ikan kerana seperti kita semua tahu, anjing laut memang suka makan ikan dan ikan sahaja.

Dan daripada kedarknessan laut, munculnya sesuatu ikan jerung yang lebih dikenali sebagai Great White Shark kerana macam semua Mat Salleh mengangap diri sendiri mereka sebagai "Great" ikan jerung ini yang juga berkulit putih, telah follow in their footsteps dan menganggap dirinya sebagai "Great" kerana dia mendengar terlalu banyak radio conservative America yang disiarkan oleh sonar ikan-ikan paus sperma atau Sperm Whale (kita semua tahu apa ikan paus macam ini buat dalam masa lapang mereka). Oleh kerana penyu dan anjing laut adalah makluk air yang muncul dalam menu ikan jerung ini, dia mengejar dua haiwan ini.

Tapi bila push comes to shove, penyu dan anjing laut gang up dan memangil kawan mereka ikan lumba-lumba atau lebih dikenali sebagai dolphin rempit kerana suka lumba lumba. Ikan dolphin ini ditengah mendengar lagu Smashing Pumpkins atau Menghancur Labu yang dititle Bullet With Butterfly Wings atau Peluru dengan Kepak Rama-Rama. Kita semua tahu bahawa Rama-Rama dan Kupu-Kupu sebenarnya orang India yang bernama Ramasamy dan Kupusamy.

Pasukan Khas SWAT Dolphin ini datang dengan secepat mungkin dan menguna kuasa sonar mengejar ikan jerung itu daripada kawasan ini dan mereka join si penyu dan si angjing laut untuk "smoke up" menguna sea weed while mendengar lagu-lagu Bob Marley temasuk Tak Ada Perempuan Tak Menangis, Askar-Askar Kerbau, Mungkin Ini Cinta dan lebih-lebih lagi. Itulah kisah Laut ini.

Comments

Anonymous said…
I don't know why but this is f'ing hilarious..